Authenticity Gap-Onderzoek

Waarom is het zo vaak dat wat we zien en horen van merken, bedrijven en mensen botst met wat we zouden kunnen voelen, ervaren en geloven? Ze hebben een authenticiteitsprobleem .

FleishmanHillard, één van de advieslabels van Omnicom PR Group, bestudeert authenticiteit sinds 2014. We onderzochten toen voor het eerst de afstemming tussen consumentenverwachtingen en ervaringen onderzochten: wat wij graag de ‘Authenticity Gap’ noemen.

De Authenticity Gap meet de kloof tussen de verwachtingen van consumenten en hun daadwerkelijke ervaring met een bedrijf of merk aan de hand van de Nine Drivers of Authenticity die de percepties en overtuigingen van consumenten vormgeven.

Inzichten

In 2014, 2018 en 2021 voerde Omnicom PR Group het Authenticity Gap onderzoek uit in Nederland.

Wat leer je uit het onderzoek? Met het onderzoek kunnen bedrijven beoordelen hoe authentiek ze zijn, waar ze tekortschieten en hoe ze zich verhouden tot hun sectorgenoten. Dit rapport biedt ook unieke inzichten in de opkomende kansen en bedreigingen voor een aantal van ‘s werelds meest bekende bedrijven en merken – en, van cruciaal belang, wat consumenten verwachten dat bedrijfsleiders hieraan doen.

Het Authenticity Gap onderzoek is ontwikkeld door FleishmanHillard, een van onze netwerken.

mobiel-terugbel-icoon-paars

Als je geïnteresseerd bent in het laatste rapport, kan je het gratis downloaden.

Contact

Vragen over het onderzoek kun je richten aan:

Marjolein Rigter, Lead Reputation Management bij Omnicom PR Group: marjolein.rigter@omnicomprgroup.com

Juriaan Vergouw, Lead Research & Analytics bij Omnicom PR Group: juriaan.vergouw@omnicomprgroup.com