Elkaar weten te vinden in tijden van corona

Ter inspiratie delen we hier onze ervaring met en ideeën over communiceren ten tijde van corona. Lees de blogs en bekijk de cases.

Hoe ga je om met een crisis die ons iedere dag met immense uitdagingen opzadelt? Juist nu is het voor iedere organisatie van belang om helder en transparant te blijven communiceren. Medewerkers, klanten en andere stakeholders hebben vragen en zoeken naar antwoorden die vertrouwen wekken en rust brengen. Zo bied je stevigheid, houvast, perspectief en zorg je voor regie in verwarrende tijden.

In dat proces kunnen wij hulp bieden. Als bruggenbouwers zoeken we naar nuances en de juiste toon om de wereld van onze klant te verbinden met het publieke sentiment. Zelfs als dat sentiment door de omstandigheden telkens verandert. We weten hoe we bedreigingen kunnen counteren en adequaat in moeten spelen op profileringskansen.

Door snel te schakelen hebben we met een aantal klanten inmiddels bijzondere initiatieven ontwikkeld. Zo hielpen we onze automotive klant met het plan auto’s beschikbaar te stellen aan medewerkers van een zorginstelling. Daarnaast creëerden wij voor een ‘active life’-klant een samenwerking met een personal trainer om thuissporten in gezinsverband te stimuleren, waarmee we een aanzienlijk bereik scoorden. Voor een internationale beroepsorganisatie begeleidden wij de communicatie over gratis lidmaatschap voor alle thuiswerkende vakgenoten. En door middel van public affairs bieden we ondersteuning aan een sector die hard geraakt is door de coronacrisis.

Stuk voor stuk waardevolle projecten. Niets mooiers om elkaar op te zoeken en de uitdagingen aan te gaan.

We weten elkaar te vinden.

Rosalinde van de Wall

+31 6 5168 5807

cases

Branchebelangen behartigen (Public Affairs)

Een voor Nederland belangrijke, maar onderbelichte, sector wordt hard geraakt door de coronacrisis. Zo hard dat faillissement een realistisch doembeeld is. In meerdere landen wordt Omnicom Public Relations Group gevraagd deze faillissementen te voorkomen door te zorgen voor (additionele) steun vanuit de overheid.

Fitbit

Online zichtbaar zijn is nu belangrijker dan ooit. Mensen zijn thuis, werken vanuit huis en zijn veel meer online dan normaal. Dit is de kans om daar (vooral) nu zichtbaar te zijn. Maar hoe doe je dat op een passende manier?

blogs