5 jaar Omnicom PR Group

Jong én niet jong

Vijf jaar geleden werd Omnicom Public Relations Group geboren, door de samenvoeging van de mondiale netwerken FleishmanHillard, Ketchum en Porter Novelli. Het jonge én dus ook niet jonge strategisch communicatieadviesbureau heeft met zijn zelforganiserende teams de afgelopen jaren bewezen aan de top te kunnen opereren. Het bureau wordt in Nederland geleid door Rosalinde van de Wall, eerder Managing Director FleishmanHillard, die dit jaar haar twintigjarigejubileum bij het bureau viert. 

Nieuw én bestaand

“Het was een goede zet om vijf jaar geleden onze krachten te bundelen. De samenvoeging heeft het mogelijk gemaakt om onze competenties verder uit te breiden en nieuwe te ontwikkelen, terwijl we hebben vastgehouden aan de kracht, geschiedenis en cultuur van de drie bureaus. Dat komt allemaal samen in onze visie op communicatie: eerst je oor te luisteren leggen in de maatschappij voordat je boodschappen de wereld in stuurt”, aldus Rosalinde van de Wall. “In continue interactie met de wereld om ons heen werken we samen met onze opdrachtgevers aan het versterken van hun reputatie. Ons reputatiemodel levert daarbij zinvolle communicatie op. En dat wordt herkend: regelmatig mogen we nationale en internationale awards voor ons werk ontvangen. Daarnaast delen we desgevraagd graag kennis die we hebben opgedaan over het proces van onze fusie.”

Leiders én ondernemers

Omnicom PR Group heeft als jong én niet jongbureau sinds de start een omgekeerde piramidestructuur. Van de Wall vervolgt: “Dat betekent dat er veel ruimte is voor ondernemerschap. Onze consultants geven allemaal richting aan ons bureau, niet alleen het managementteam. We werken voor onze klantvraagstukken met flexibele teams en kenniscommunity’s. Hierdoor kunnen we op elk moment inspringen op de wensen van de markt en de klant. En samen met de klant innoveren.”

Blije klanten én blije medewerkers

“Zeker in deze tijd van transitie, bijvoorbeeld naar een duurzamere economie of een meer inclusieve samenleving, helpen onze consultants de klant steeds weer relevant en zelfs leidend te zijn in alle fundamentele maatschappelijke veranderingen. We staan niet alleen bekend om effectief werk op nationaal en internationaal niveau, maar ook om onze sterke eigen bedrijfscultuur. De waarden van ons bureau, ontwapenend, onderzoekend, invoelend en overtuigend, maken dat je bij ons jezelf mag zijn met je kwaliteiten en valkuilen die daarbij horen. Dit zorgt voor blije medewerkers en daarmee voor blije klanten. Daar ben ik terugkijkend op vijf jaar Omnicom PR Group Nederland zeer trots op.”

mobiel-terugbel-icoon-paars

Voor meer informatie

Persbericht: Grote merken stellen Nederlandse consument teleur

80 grote merken in Nederland voldoen niet aan de belangrijkste verwachtingen van consumenten. Om relevant te blijven moeten merken meer laten zien wat ze daadwerkelijk doen voor onze samenleving en het klimaat. Dit blijkt uit het vandaag gepresenteerde Authenticity Gap-onderzoek van Omnicom PR Group.