Drie EMEA SABRE awards 2022 nominaties voor Omnicom PR Group

OPRG Sabre awards

In 2022 zijn we als Omnicom PR Group opnieuw genomineerd voor de EMEA SABRE Awards 2022! En dat in maar liefst drie categorieën, namelijk Financial Services, Consumer Goods en Employer Branding.

Nauwe samenwerking LGBTQIA+ community voor Mastercard True Name

Met de Mastercard True Name campagne wonnen we eerder dit jaar al de European Excellence Award in de categorie Brand Relationship. En nu zijn we dus ook genomineerd voor de SABRE Awards in de categorie Financial Services. Een groot pijnpunt voor de LGBTQIA+- community is dat leden van de gemeenschap zich vaak niet identificeren met de naam op hun betaalkaart. Met Mastercard True Name kunnen kaarthouders nu de door hun verkozen naam en daarmee hun identiteit, op hun kaart zetten. Aan ons de taak om in minder dan drie maanden en in dertig verschillende landen de campagne van Mastercard True Name met een impactvolle PR-uitrol te ondersteunen. Vanzelfsprekend in nauwe samenwerking met LGBTQIA+ organisaties, waardoor Mastercard met free publicity uiteindelijk een bereik had van 74+ miljoen in Europa.

‘The House of MG’ als visitekaartje voor het hernieuwde automerk

Voor automerk MG zijn we genomineerd voor een SABRE Award in de categorie Consumer Goods. MG Europe vroeg ons te helpen om de naamsbekendheid van hun hernieuwde merk en nieuwe elektrische modellen te vergroten. We namen die opdracht graag aan en verzorgden de PR en communicatie voor het merk vanuit een speciaal ingerichte studio ‘The House of MG’ waar alles, maar dan ook alles, MG Europe ademt. Vanuit deze setting coördineerden we twee digitale (pers) evenementen, een test drive event voor journalisten en ontwikkelden we fotografie en videografie van de nieuwe modellen. Met deze slimme constructie werd op een eenvoudige manier consistente en hoogwaardige communicatie gerealiseerd. En dat zagen we terug in de resultaten.

Een gewaagde, maar succesvolle keuze voor MSD

Onze laatste nominatie betreft onze campagne voor MSD, het grootste geneesmiddelenbedrijf in Nederland, in de categorie Employer Branding. Hiervoor ontwikkelden we een campagne waarmee het bedrijf zich écht onderscheidde. In plaats van puur te focussen op biofarmaceutische innovaties en medische vraagstukken, kozen we voor een menselijke benadering. Verhalen en foto’s van MSD medewerkers aan het werk vormden de inspiratie én inhoud voor deze bijzondere campagne.

We kijken uit naar de uitreiking van de EMEA SABRE Awards op 27 mei!

LEES MEER

5 jaar Omnicom PR Group

Vijf jaar geleden werd Omnicom Public Relations Group geboren, door de samenvoeging van de mondiale netwerken FleishmanHillard, Ketchum en Porter Novelli.