Omnicom PR Group eerste PR-bureau in Nederland lid van AMEC

Omnicom PR Group Nederland is lid geworden van AMEC, de internationale vakvereniging voor professionals in communicatie die zich inzet om communicatie-inspanningen van organisaties beter meetbaar te maken. Wij zijn hiermee het eerste PR-bureau in Nederland dat lid is geworden van AMEC. Met dit lidmaatschap willen wij de accountability van ons vak, het onderbouwen van keuzes en meetbaar maken van communicatie, een impuls geven.

Communicatie is en wordt steeds meer data gedreven. Ook moeten organisaties wendbaarder zijn. De reset van veel bedrijven nu en straks post-pandemie zorgt voor nog meer focus op efficiency en effectiviteit van communicatie. Hier wil Omnicom PR Group nog meer aandacht aan geven. Met het lidmaatschap onderschrijft Omnicom PR Group de Barcelona Principes 3.0 zoals gepubliceerd op de website van AMEC.

Het bureaunetwerk van Omnicom was al jaren lid van AMEC, maar nu zijn we ook lid vanuit de Nederlandse vestiging van Omnicom PR Group. Managing director Rosalinde van de Wall: “Het eigen lidmaatschap is voor ons een kleine maar logische stap om onze bureaufocus op impactvolle communicatie nog meer tastbaar te maken.” “Meetbaarheid is weliswaar al lange tijd een hot topic in ons vakgebied hoewel er nog te weinig over wordt gedeeld of gestandaardiseerd. Dat terwijl business intelligence nu meer dan ooit essentieel is voor een goede communicatieadviseur. Het lidmaatschap van AMEC zien we als een extra stimulans om dagelijks extra hard te werken aan meetbare communicatie voor onze mooie opdrachtgevers. Niet alleen in november, de maand van de meetbaarheid, maar het hele jaar door”, aldus Juriaan Vergouw, Research & Analytics lead Omnicom PR Group.


Photo by PhotoMIX Company via Pexels.

Lees verder

omnicom-pr-group-maar-liefst-vier-keer-genomineerd-voor-sabre-award

Drie nominaties voor SABRE Awards

Met trots delen we dat onze drie ingediende SABRE Awards cases alle drie zijn omgezet in nominaties! De cases vertegenwoordigen onze klanten MG (Automotive), TAPP Coalition (Public Affairs) en gewoonmensen.nl…

employee-engagement-onderzoek-als-brandstof-voor-employee-engagement

Onderzoek als brandstof voor employee engagement

De zomerperiode biedt traditioneel tijd voor reflectie maar het mag geen geheim meer zijn dat veel organisaties hun organisatiecultuur tegen het licht gaan houden. Employee engagementscenario’s worden herzien om aan…