Meetbare communicatie? Vergeet je rapportage niet!

Meetbare-communicatie-Vergeet-je-rapportage-niet

Communicatie is en wordt steeds meer datagedreven. Ook moeten organisaties wendbaarder zijn. De reset van veel bedrijven nu en straks post-pandemie zorgt voor nog meer focus op efficiency en effectiviteit van communicatie. Dit betekent dat nog meer aandacht uit zal gaan naar het verkrijgen van inzicht in het resultaat van jouw programma. Met een goede rapportage kun je het verschil maken.

Maar er is vaak een moeizame relatie tussen meetbare communicatie en rapporteren. Er is nog veel missiewerk te verrichten voor communicatieadviseurs en hun opdrachtgevers als het gaat om zinvol rapporteren. Deze drie signalen maken je direct duidelijk dat je aan de bak moet én wat je staat te doen:

  • Alles voor iedereen rapporteren
  • Gescheiden rapporteren
  • Te weinig over keuzes rapporteren

Meer weten?

Kortom, rapporteren is ook communiceren. Wil je hier mee over lezen? Check dan mijn artikel dat verscheen op Frankwatching. Of stuur mij een mail: [email protected]


lees verder

employee-engagement-onderzoek-als-brandstof-voor-employee-engagement

Onderzoek als brandstof voor employee engagement

De zomerperiode biedt traditioneel tijd voor reflectie maar het mag geen geheim meer zijn dat veel organisaties hun organisatiecultuur tegen het licht gaan houden. Employee engagementscenario’s worden herzien om aan…